مدیریت شبکه‌های اجتماعی و تحلیل آن

۱۳ بازديد

مدیریت شبکه‌های اجتماعی و تحلیل آن نرم افرازهای زیادی وجود دارند که به شما کمک می‌کند، تمام شبکه‌های اجتماعی خود را همزمان در یک داشبورد مدیریت کنید. همان‌طور که می‌دانید، امروز کاربران بسیاری از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. در نتیجه حضور فعال در این شبکه‌ها برای کسب‌ و کار شما می‌تواند بسیار سودمند باشد. باعث افزایش تعامل برندتان با مشتریان می شود. پلتفرم‌های مدیریت شبکه‌های اجتماعی به شما این امکان را می‌دهد که در  زمان های  انتشار محتوای خود را تعیین کنید. همچنین با دادن گزارش‌‌ها و آمارهای مختلف به شما کمک می کند تا بازخورد مشتریان شبکه‌های اجتماعی خود را بشناسید و در مدیریت آن ها تلاش بیشتری کنید

نرم افزارهای ایرانی زیادی وجود دارد که به شما در مدیریت بهینه شبکه‌های اجتماعی کمک بسیاری می‌رساند. بعضی از آن‌ها عبارت‌اند از :

  • نوین‌هاب
  • کاوان
  • سوشیالو

بیشتر بخوانید: مدیریت شبکه‌های اجتماعی و تحلیل آن

 

ارسال پوش نوتیفیکیشن

پوش‌ نوتیفیکیشن پیامی شبیه به پیام کوتاه است که حاوی  عکس، تیتر و متن کوتاهی باشد. که به مشتریان شما ارسال می‌شوند و مشتریان  را به وب‌سایت یا اپلیکیشن‌تان باز می‌گرداند. روزانه میلیون‌ها پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی و غیر تبلیغاتی برای مشتریان مختلف در سراسر دنیا ارسال می‌شود. می‌توانید از شرکت های مختلف ارسال پوش نوتیفیکیشن استفاده کنید و مشتریان خود را افزایش دهید.

با کمک شرکتهای ارسال پوش نوتیفیکیشن همانند نرم افزار نجوا می‌توانید نرخ بازگشت مشتریان به سایت، میزان فروش و ترافیک سایت‌ را افزایش دهید و با ارسال نوتیف به میلیون‌ها مشتری ، کالای جدید را به آن‌ها یادآوری کنید.

انتشار رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی یکی دیگر از نرم افزارهای دیجیتال مارکتینگ است که به شما کمک می‌کند با انتشار محتوایی مناسب و جذاب، مورد توجه مشتریان بسیاری قرار بگیرید. کسب‌وکارها با اهداف مختلفی وجود دارند و از افزایش آگاهی از برند، سئو، روابط عمومی و افزایش فروش اقدام به انتشار محتوا در سایر رسانه‌ها تحت عنوان رپورتاژ آگهی می نمایند. با استفاده از نرم افزارهای انتشار رپورتاژ آگهی همانند تریبون می‌توانید محتوای خود را در سایت‌های پربازدید بسیاری به نمایش بزارید. علاوه بر این با ارائه گزارش‌دهی دقیق، شما را در تحلیل و بررسی کمپین‌تان همراهی می‌کند تا بتوانید کمپین بهینه اجرا کنید.

کوتاه‌کننده‌ی لینک

با گسترش استفاده مردم از شبکه‌های اجتماعی، بسیاری از مواقع لازم است. آدرس سایت خود را در شبکه‌های اجتماعی مختلف قرار دهید و دسترسی مشتریان را به صفحه مورد نظر افزایش دهید.  لینک‌ها، تعداد کاراکتر زیادی دارند که باعث می‌شود ظاهری جذابیت خود را برای مشتری از دست بدهد و  فضای زیادی را نیز اشغال کند. با کمک کوتاه‌کننده‌های لینک می‌توانید آدرس لینک موردنظر را کوتاه و زیبا کنید و در بسیاری از بسترهای موجود همانند شبکه‌های اجتماعی، پیامک  لینک خود را به دست مخاطب برسانید.

کوتاه‌کننده‌های لینک داخلی و خارجی بسیاری وجود دارد که می‌توانید شما از آن‌ها استفاده کنید :

لینک‌پی، لیش، پی‌لینک و از هر کدام کوتاه‌کننده‌های داخلی هستند. bit.ly، goo.ly و از هر کدام کوتاه‌کننده‌های خارجی هستند. البته مدتی است که goo.gl دیگر به کاربران جدید در دسترس نمی باشد و فقط کاربرانی که قبلا از این سرویس استفاده می‌کردند، می‌توانند از آن بهره ببرند.

چت آنلاین

امروزه بلافاصله پس از ورود به بسیاری از سایت‌ها، چت‌باکس آنلاین کوچکی پایین صفحه سمت راست را می توانید ببنید و که منظور از  پشتیبانی و همراهی همیشگی را به مشتری ایفا می‌کند. ابزار گفتگو و پشتیبانی آنلاین، به شما کمک می‌کند به سادگی با مشتریان سایت خود ارتباط بر قرار کنید و خرید آنان را تحلیل کنید.

این باعث خوشحالی است که سایت‌های ایرانی بسیار خوبی در این زمینه وجود دارد. به کسب‌وکارها یاری می‌رساند. در ادامه به معرفی برخی از چت آنلاین‌ها می‌پردازیم :

  • رای‌چت
  • دینگ‌چت
  • ریتین
  • چتیاتو
  • دیالوگ

تعداد و انواع ابزارهای دیجیتال مارکتینگ خیلی زیاد است. در این مقاله سعی می کنیم بسیاری از آن‌ها را معرفی کنیم. امیدواریم آشنایی با ابزارهای دیجیتال مارکتینگ به شما کمک کند تا با تصمیم‌گیری‌ و انتخاب مناسب بهتر و موثرتری اجرا کنید.

اهمیت استفاده از بازاریابی دیجیتال

اگر برای شما سوالی است که بازاریابی دیجیتال چرا اهمیت دارد، به چند نکته زیر دقیت کنید:

• در حال حاضر استراتژی بازاریابی کاملا به بازاریابی دیجیتال بستگی دارد.
• باعث افزایش فروش و در نهایت افزایش درآمد می‌شود.
• به شما در محبوب شدن برندتان کمک می‌کند.
• به ایجاد رابطه بهتر با مشتریان و بهبود چشم‌اندازهای کسب‌و‌کار کمک می‌کند.
• نرخ بازگشت سرمایه (ROI) بهتری را به وجود می‌آورد.
• دارای فرصت‌های شغلی گسترده و پویا است.
• به دیده شدن شما در SERP موتور جستجو کمک می‌کند.

 

مدیریت شبکه‌های اجتماعی و تحلیل آن بهترین روش جذب کاربر است.

 

این نکات مزایای قابل توجه بازاریابی دیجیتال در کسب‌و‌کار هستند. در ادامه دلیل اهمیت بازاریابی دیجیتال را بررسی می‌کنیم:

۱. نرخ رو به رشد بازارهای دیجیتال

بازاریابی دیجیتال یک فناوری در حال پیشرفت با سرعت بالا بوده و فرصت‌های شغلی بسیار زیادی را به وجود آورده است. از سال ۱۹۹۰ تا به امروز، بازاریابی دیجیتال نیمی از وضعیت معیشت و روند فناوری را به خود اختصاص داده است.

۲. فرصت‌های شغلی مختلف

بازاریابی دیجیتال، گزینه‌های شغلی متنوعی را برای انسان ها ایجاد می‌کند. با گسترش و توسعه روز‌به‌‌روز فناوری شاهد آگهی‌های استخدام بیشتری در حوزه دیجیتال مارکتینگ می باشیم. بازاریابی دیجیتال فرصت‌های شغلی زیادی را فراهم کرده، به نحوی که می‌توان حتی از خانه هم به صورت دورکاری در این حوزه فعالیت کرده و درآمد کسب کرد.

۳. راهی آسان برای شروع یک کسب‌و‌کار خلاقانه

با استفاده از شبکه‌های اجتماعی بسیار مانند یوتیوب، اینستاگرام و حتی با ایجاد وبلاگ می‌توانید به راحتی کسب‌و‌کار خود را استارت بزنید. سپس می‌توانید با تدوین یک استراتژی مناسب، بهترین کانال بازاریابی را برای دسترسی به مشتریان وهدف خود مشخص کرده و فعالیتتان را آغاز کنید.

۴. پیشرفت آسان در فروش دیجیتال

شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، لینکدین و یوتیوب می‌توانند برای سایتشما ترافیک قابل ملاحظه‌ای را ایجاد کرده و حتی محصولات با خدماتتان را می توانید  تبلیغ کنید. با استفاده از بازاریابی دیجیتال می‌توانید مشتریان خوب را به مشتریان عالی تبدیل کنید.

۵. جذب آسان مشتری در بسترهای اینترنتی

زمانی که تمرکز کسب‌و‌کار خود را روی دیجیتال مارکتینگ می‌گذارید، دیگر راه برگشتی نخواهید داشت. بلکه باید با کمک دیجیتال مارکتینگ مشتری بسیاری را به برند خود جذب کنید. برای مثال بازاریابی دیجیتال در ایجاد ترافیک بالا برای سایت شما نقش اساسی دارد.

۶. شکاف مهارت‌های دیجیتال

بازارهای دیجیتال به دلیل رو به رشد بودن، دارای فرصت‌های شغلی بسیاری می باشند و به همین دلیل تقاضای زیادی برای انسان ها که مهارت دیجیتالی دارند، وجود دارد. حتی اگر یک متخصص حرفه‌ای در این زمینه نباشید، باز هم می‌توانید با فعالیت و تجربه جایگاه خود را در دیجیتال مارکتینگ پیدا کنید. هرچند همین بازار نو و رو به رشد باعث شده تا با شکاف مهارت‌های دیجیتال مواجه شویم. شکاف مهارت در واقع به تفاوت بین مهارت‌های مورد نیاز برای انجام کار و مهارت‌هایی که یک انسان دارد، گفته می‌شود. در نتیجه افرادی که با شکاف مهارت استخدام می‌شوند، توانایی لازم را برای انجام کارها نداشته و به همین دلیل حضور نیروهای متخصص بسیار ضروری است.

۷. تطبیق پذیری

پس از تسلط بر مهارت‌های برتر برای نقش بازاریاب دیجیتال، با مهارت‌های دیگری هم آشنا خواهیم شد. در بازاریابی دیجیتال اگر در یک حوزه تخصص دارید، برای تغییر جایگاهتان لازم کمی تلاش کنید و سپس وارد شاخه‌های دیگر آن می شوید. شما می‌توانید در هر حوزه‌ای از بازاریابی دیجیتال که می‌خواهید کار کنید و با ارتقای مهارت‌های قبلی، مهارت‌های جدیدی هم یاد بگیرید. در این زمینه، گزینه‌های بسیار زیادی در کنار فرصت‌های یادگیری وجود دارد و در نتیجه می‌توانید از مهارت‌های خودتان بهترین استفاده را ببرید.

۸. تحول در بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتال یکی از زمینه‌هایی است که همیشه در آن نکات جدیدی برای یادگیری پیدا خواهید کرد. این منبع به شما امکان خلاقیت در برنامه‌های بازاریابی‌تان را می‌دهد. با توجه به اینکه در موسسات بازاریابی، افراد با پیشینه‌های مختلف و استراتژی‌های گوناگون وجود دارند ، می‌توانید از آن‌ها اطلاعات متنوعی کسب کنید.

۹. پشت سر گذاشتن رقیبان

بازاریابی دیجیتال با سازمان شما یک ضرورت دارد و به شما امکان  را می‌دهد تا شرکت و هدفتان  را بهتر درک کنید. حتی اگر شما محتوا و یا سایت عالی داشته باشید، باز هم ممکن است به دلیل مطلع نبودن از روند فعلی بازار، نتیجه خوبی نگیرید.

 

 

ما میتوانیم در ایران وب به شما در مورد مدیریت شبکه‌های اجتماعی و تحلیل آن کمک کنیم.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.