انواع ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

۱۱ بازديد

انواع ابزارهای دیجیتال مارکتینگ در این روش از بازاریابی که به آن بازاریابی آنلاین گفته می شود. شما تمام مراحل کار را با استفاده از اینترنت انجام میدهید. البته ناگفته نماند شما می توانید از روش های دیگر بازاریابی اینترنتی که دقت کمتری دارند استفاده کنید. شما با هر روشی که بخواهید دقیق ترین جواب را به دست آورید می بایستی بسیار تلاش کنید. در ادامه سایت ایران وب تلاش می کند انواع روش های انالیز دیجیتال مارکتینگ را همراه با توضیح مختصری به شما ارایه دهد. امیدوارم با خواندن این مقاله به دانش شما اضافه شود. در صورت نیاز به راهنمایی ها بیشتر می توانید با ما تماس بگیرید.

 

 

انواع ابزارهای دیجیتال مارکتینگ به 4 دسته تقسیم بندی می شود.

 

  • آنالیز و تحلیل داده
  • بهینه‌سازی موتور جستجو
  • ایمیل مارکتینگ
  • تبلیغات کلیک

 

 

آنالیز و تحلیل داده

پس از اجرای هر کمپین تبلیغاتی، لازم می باشد با کمک انواع مختلف، به بررسی کمپین موردنظر بپردازیم. پلتفرم‌های داخلی و خارجی مختلفی در این زمینه هستن که می‌توانند به بهبود کمپین شما بسیار کمک کنند. با بررسی درست، بازدهی کمپین‌تان را افزایش می بابد و کمپین‌های بهتری اجرا می کنید. ما در ادامه به بررسی دو نرم افزار پرکاربرد آنالیز و تحلیل دیتا می پرداختیم:

گوگل آنالیتیکس

یکی از بهترین و پراستفاده‌ترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ، گوگل آنالیتیکس می باشد. غیرقابل باور به نظر می‌رسد ولی گوگل آنالیتیکس مجموعه‌ی بسیار زیادی از گزارش‌ها را به صورت کاملا رایگان در اختیار شما می تواند قرار بدهد. رفتار مخاطبان سایت‌تان را به خوبی دنبال و تحلیل کنید که . گوگل آنالیتیکس به شما نشان می تواند بدهد هر یک از مخاطبان سایت‌تان از چه طوری وارد وب‌سایت شده‌اند و چگونه مسیر شما برای فروش خود را طی کرده‌اند.

البته بقدری گزارش‌هایی که گوگل آنالیتیکس در اختیار شما قرار می گیرد، زیاد است که توضیح جزییات آن در این مطلب گنجانده نمی شود ولی برای اطلاعات بیشتر می‌توانید چگونه از گوگل آنالیتیکس استفاده کنیم را بخوانید

 

متریکس

متریکس یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ ایرانی می باشد که در این زمینه کمک بسیاری به نرم افزارها می‌کند. متریکس به عنوان یک نرم افزار تحلیلگر شخص ثالث  تلاش می‌کند تا نتایج کمپین‌ها در هر یک از کانال‌ها و شبکه‌های تبلیغاتی را به صورت گزارش‌هایی شفاف و قابل فهم به تبلیغ‌دهندگان نمایش دهد. عملکرد این سرویس‌های شمارنده به دور از قضاوت و به صورت کاملاً بی‌طرف می باشد. بنابراین می‌توانید به این شمارنده  مثل تمام سرویس‌های مشابه بین‌المللی اطمینان کرد..

 

متریکس به شما کمک می‌کند تا موارد زیر را بررسی کنید:

  •  هر یک کاربران شما از چه منبعی جذب می شوند؟
  • کاربران شما چه مشخصات و رفتاری در سایت شما دارند؟
  • در جذب کاربران جدید از طریق کمپین‌های تبلیغاتی تخلف رخ نداده باشد؟

ما در ایران وب میتوانیم به شما در انواع ابزارهای دیجیتال مارکتینگ کمک کنیم.

بهینه‌سازی موتور جستجو

وقتی به مکاتبات صاحب کسب‌وکار امروزی گوش می کنید می فهمید که، SEO یکی از کلماتی است که بسیار می گویند. کاربران زیادی بلافاصله پس از اینکه سوالی در مغزشان شکل می‌گیرد، میرن داخل گوگل سرج می‌کنند و می بینند. در نتیجه بسیار بسیار مهم و دارای اهمیت است در نتایج گوگل شما را پیدا کنند. هنگام نیاز کاربر، با ارائه‌ی محصول یا خدمت خود او را یاری کنیدو برای برطرف شدن مشکل کاربر را راهنمایی کنید. نرم افزارهای دیجیتال مارکتینگ زیادی وجود دارد که به شما در بهینه‌سازی موتور جستجو کمک می توانند بکنند ولی یواست سیو بهترین آنها است . در زیر به معرفی بعضی از آن‌ها را می پردازیم :

SEMrush

SEMrush یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ می باشد که شما را در کسب رتبه‌ی بهتر در نتایج جستجوی گوگل کمک می‌کند. کاربرد کلیدی آن، ردیابی رقبای شما است. با استفاده از اپشن هایی که در اختیار شما قرار می‌دهد می‌توانید بک‌لینک‌های رقبای‌تان را پیدا کنید و به سمت خود جذب کنید. نوسانات و تغییراتی که رقبای‌تان در کیوردهای مختلف در نتایج گوگل داشته‌اند، را مشاهده کنید و تحلیل رقابتی کاملی انجام دهید. 

ابزارهای دیجیتال مارگتینگ مختلف دیگری از جمله MOZ، SEMrush، الکسا و … نیز وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تا بتوانید کانال‌های مختلف ورودی و خروجی رقبایتان را بررسی کنید، رتبه‌ی سایت خود و سایت‌های رقیب را در ایران و خارج رصد می توانید کنید و بررسی ؛ با استفاده از اطلاعات به دست آمده، کمپین‌های مختلف اجرا شده را بررسی و تحلیل کنید.

ایمیل مارکتینگ

اولین ایمیل در سال ۱۹۷۱ فرستاده شد. تعجب نکنید درست خواندین با توجه به سرعت رشد تکنولوژی، همچنان قسمت بزرگی از بودجه‌ی دیجیتال مارکتینگ به ایمیل مارکتینگ اختصاص دارند. ایمیل مارکتینگ یکی از انواع بازاریابی دیجیتال می باشد که نرخ بازگشت سرمایه (ROI) خوبی را نیز دارد و داشته است  و هر سال نسبت به سال قبل رشد حدود 9 درصدی را تجربه مینماید. نرم افزارهای  گوناگونی برای بهینه کردن ایمیل مارکتینگ وجود دارد. در ادامه به بررسی دو مورد اصلی که در ایران بیشترین استفاده را دارد، خواهیم پرداخت:

Mailchimp

یکی از قدرتمندترین و سخاوتمندانه‌ترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ جهان می باشد. که در سال گذشته 4۵۰ میلیارد ایمیل به واسطه کاربرانش ارسال شده است. با استفاده از Mailchimp شما می‌توانید ۱4۰۰۰ ایمیل به 4۰۰۰ نفر در هر ماه به صورت رایگان ارسال کنید. باور می کنید مجانی. همچنین این ابزار با قابلیت تقسیم‌بندی مخاطبان، اتوماسیون قوی، آمار و گزارش‌هایی که از دیده شدن و کلیک بر روی ایمیل موردنظر می تواند، به شما کمک می کند کمپین خود را تحلیل کنید و محتوای بهینه و جذاب‌تری برای ایمیل شرکتتان تولید کنید.

می‌توانید از سرویس‌های ایرانی خوبی همانند میل‌چی، میل‌تاز، نامه‌رسان چابک و … و همچنین از ابزارهای قدرتمند خارجی دیگری همانند Mailerlite، Emma، Marketo،  و … برای اجرای کمپین‌های ایمیل مارکتینگ خود استفاده کنید.

تبلیغات کلیکی

در تبلیغات کلیکی  کاربراتتان به ازای کاربری که تبلیغ را دیده و روی آن کلیک کرده است، هزینه پرداخت می‌کنید. در نتیجه هزینه تبلیغات شما با مجموع تعداد کلیکی که کاربران روی تبلیغ کرده‌اند، متناسب است. با توجه به این امر، هر چه کلیک بیشتری صورت گیرد، هزینه افزایش پیدا می‌کند.  در تبلیغات کلیکی، با توجه به قیمت کلیکی که تعیین ‌می‌کنید. و متناسب با بودجه‌ای که برای تبلیغات کلیکی خود در نظر می‌گیرید، کلیک دریافت می‌کنید و هزینه می‌پردازید.

ریتارگتینگ

ریتارگتینگ به شما امکان می‌دهد، افرادی را که به طور مستقیم به سایت شما مراجع کرده‌اند. ولی اقدام یا خریدی نکرده‌اند. دوباره به سایت خود بازگردانید. تحقیقات نشان داده است تنها یک درصد از افرادی که از وب‌سایت شما بازدید می‌کنند. در اولین ورود به مشتری شما تبدیل می‌شوند. به کمک ریتارگتینگ می‌توانید ۹۹ درصد باقی را به سایت خود برگردانید.

تفاوت بازاریابی سنتی و دیجیتال (اینفوگرافی)

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

1- آنالیز و تحلیل داده

پس از اجرای هر کمپین تبلیغاتی، لازم است با کمک پلتفرم‌های مختلف، به تحلیل کمپین موردنظر بپردازید. پلتفرم‌های داخلی و خارجی مختلفی در این زمینه وجود دارد که می‌تواند به بهبود کمپین شما بسیار کمک کند. با تحلیل درست، بازدهی بازاریابی شما بیشتر خواهد شد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.